کانادا یکی از کشور هایی است که افراد بسیاری در آرزوی مهاجرت به آن می باشند. دلایلی که باعث شده این کشور به یک مقصد پر طرفدار برای مهاجرین تبدیل شود، دارا بودن نظام اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و بهداشتی مطلوب و چشم انداز های زیبا و حیات وحش بی نظیر آن می باشد. هم چنین در این کشور فرصت های شغلی بسیاری برای کارآفرینان و متخصصان حرفه ای مهیا شده است. و اما نکته ی حائز اهمیت، نرخ تورم بسیار پایین (2/3 درصد) در این کشور است که موجبات رفاه شهروندان کانادایی را فراهم می آورد. یکی دیگر از مواردی که باعث جذب مهاجرین به این کشور شده است، سیستم آموزشی آن می باشد. کشور کانادا دارای کالج ها و دانشگاه هایی است که از اعتبار و سطح علمی بالایی برخوردار هستند. این کشور بیش ترین تعداد افراد تحصیل کرده در جهان را به خود اختصاص داده است. برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم روش های بسیاری وجود دارد که در ادامه به تعدادی از این روش ها می پردازیم.

شیوه های مختلف مهاجرت به کشور کانادا

1. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

یکی از روش های مهاجرت به کشور کانادا، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشد. در این روش می توانید با سرمایه گذاری مبلغی معادل 800000 دلار (به مدت 5 سال) در این کشور برای خود، همسر و فرزندان تان اقامت دائم اخذ نمایید. در این روش مهاجرتی نیاز به تسلط به زبان های انگلیسی و فرانسه و یا داشتن مدرک تحصیلی بالا ندارید. هم چنین فرد سرمایه گذار هیچ گونه تعهدی در زمینه ی ایجاد شغل و حرفه در این کشور را نخواهد داشت.

سرمایه گذاری در کانادا به چند روش انجام می شود که این روش ها عبارتند از:

1. سرمایه گذاری و اخذ اقامت از طریق ثبت یا خرید شرکت

2. سرمایه گذاری و اخذ اقامت از طریق خرید ملک

3. سرمایه گذاری به روش کارآفرینی یا همان استارت آپ

4. سرمایه گذاری از طریق پرداخت سرمایه ای به بازار کانادا

مدارک لازم جهت دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا عبارتند از:

1. پاسپورت معتبر

2. آزمایش های پزشکی

3. گواهی عدم سوء پیشینه

4. تمکن مالی و ارائه ی گردش حساب 4 سال گذشته

5. ارائه ی پروانه ی کسب و کار و یا اوراق سهام شرکت در 2 سال اخیر

6. اسناد ملکی

2. مهاجرت تحصیلی به کانادا

هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان سراسر دنیا به منظور تحصیل در دانشگاه های کانادا، اقدام به مهاجرت می نمایند. اولین گام برای تحصیل در این کشور، اخذ ویزای تحصیلی می باشد. این ویزا به عنوان یک مجوز به دانشجویان بین المللی اعطا می گردد. تعداد سال هایی که در این کشور تحصیل می کنید، جزء مدت اقامت شما محسوب خواهد شد و پس از اتمام تحصیل اگر 1 سال در این کشور مشغول به کار شوید PR دریافت کرده و امکان اقامت دائم به شما داده خواهد شد.

از کجا شروع کنیم؟ موسسه ویزا وی با سالها تجربه در خصوص اقامت کشور توسعه یافته خصوصاً کانادا، با بهره گیری از بهترین مشاوران اقامتی در خدمت شماست تا مسیر اقامت و رسیدن به رویاهایتان را محقق سازد. با ما تماس بگیرید 02126714706

مدارک لازم جهت مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا عبارتند از:

1. مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ی 6 برای دوره ی کارشناسی و نمره ی 6.5 به بالا برای دوره ی کارشناسی ارشد و دکترا

2. مدارک و ریز نمرات مقاطع قبلی

3. حداقل دو مقاله ISI برای مقطع دکترا

4. داشتن نمره ی بالای GRE برای ورود به هر رشته ای

علاوه بر شرایط بالا، دارا بودن تمکن مالی به ازای شهریه ی هر سال و هزینه ی زندگی سال اول (مبلغی در حدود 10000 دلار) الزامی است.

3. مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

به طور کلی ازدواج یکی از راه های مهاجرتی محسوب می شود و می تواند منجر به اقامت موقت، اقامت دائم و در آخر اخذ تابعیت کشور مقصد گردد. برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج، باید با یک تبعه ی کانادایی و یا شخصی که اقامت دائم این کشور را دارد ازدواج نمایید.

برای مهاجرت از این طریق یک سری شرایط لازم است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم:

1. شخص متقاضی در صورتی می تواند اقامت دائم این کشور را بگیرد که به مدت 2 سال پیاپی با همسر کانادایی خود زندگی کرده باشد.

2. قبل از مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج باید مشخص شود که فرد غیر کانادایی می تواند هزینه های خود را در این کشور تأمین کند یا خیر. برای اثبات این أمر نیاز به ارائه ی گردش مالی با مهر و امضاء می باشد.

3. حداقل سن ازدواج 18 سال تمام است و افراد زیر 18 سال مورد تأیید دولت کانادا نمی باشند.

4. ارائه ی گواهی عدم سوء پیشینه و یا ورشکستگی فرد متقاضی مهاجرت

4. مهاجرت به کانادا از طریق تولد

تابعیت کشور کانادا بر پایه ی اصل خاک است یعنی اگر نوزادی در این کشور متولد شود تبعه ی کانادا محسوب خواهد شد. این أمر سبب شده که افراد زیادی از این طریق به کشور کانادا مهاجرت نمایند. در این روش مهاجرتی والدین به عنوان توریست وارد خاک کانادا شده و نوزاد خود را به دنیا می آورند و از طریق فرزند خود پاسپورت کشور دوم را دریافت می کنند.

از میان 261 کشور دنیا، تنها تعداد معدودی از آن ها با تولد نوزاد خارجی در خاک کشور شان، به او حق شهروندی و تابعیت می دهند. کانادا نیز یکی از محدود کش ور های توسعه یافته است که به نوزادانی که در خاک این کشور متولد می شوند، تابعیت بی قید و شرط می دهد. امروزه بسیاری از خانواده ها از سرتاسر جهان تمایل دارند، فرزند خود را در کشور کانادا به دنیا آورند به همین دلیل دولت کانادا به تازگی سخت گیری های جدیدی را در این زمینه اعمال نموده است و به بانوانی که در ماه های آخر بارداری خود می باشند اجازه ی پرواز به این کشور را نخواهد داد.

5. مهاجرت کاری به کشور کانادا

یکی از بهترین روش های مهاجرت به کشور کانادا، اخذ ویزای کار می باشد. این کشور به دلیل دارا بودن وضعیت اقتصادی و رفاه اجتماعی مطلوب، سالانه پذیرای 3000 نیروی متخصص بوده که با در دست داشتن ویزای کار، به یکی از استان های این کشور مهاجرت می کنند.

مهاجرت کاری به سه روش انجام می شود :

1. در روش اول می بایست برای فرد متقاضی دعوتنامه ای از سوی یک کارفرمای کانادایی ارسال گردد.

2. روش دوم مشهور به نیروی متخصص است. این بدین معنی است که این کشور برای مهاجرانی که دارای مهارت یا تخصص ویژه ای باشند، طبق فاکتور هایی ویزای کار صادر می نماید.

3. و اما روش سوم، معروف به خود اشتغالی است. که این روش بهترین انتخاب برای هنرمندان و ورزشکاران حرفه ای می باشد.

6. مهاجرت به کانادا از طریق همراه

مهاجرت به کشور کانادا از طریق همراه، مخصوص مهاجرانی است که به قصد کار یا تحصیل و... به این کشور سفر می کنند. همراه به خانواده ی درجه یک اطلاق می شود و فقط شامل فرزندان زیر بیست و یک سال می گردد. اگر شما مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را انتخاب نموده اید، طبق قوانین این کشور شرایطی برای شما فراهم می شود تا بتوانید برای اعضای خانواده ی خود نیز ویزا بگیرید.

7. مهاجرت توریستی به کانادا

یکی دیگر از راه های مهاجرت به کشور کانادا و اخذ اقامت دائم، مهاجرت توریستی می باشد. البته تبدیل ویزای توریستی به ویزای دائم و اخذ اقامت دائم کار بسیار دشواری است.

در نظر داشته باشید که در این روش مهاجرتی، آنچه اهمیت دارد ارائه ی دعوتنامه از سوی یکی از بستگان شماست که در کانادا زندگی می کند. بدون داشتن دعوتنامه ورود به این کشور میسر نخواهد بود.

8. مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی (استارت آپ)

این روش مهاجرتی در تمام ایالات کانادا اجرا می‌شود، غیر از استان کبک کانادا. در این روش شما باید طرح تولیدی خود را ارائه دهید. در واقع نیازی به ارائه ی جزئیات نبوده، همین که مشخص شود طرح شما از نظر اقتصادی موجبات پیشرفت این کشور را فراهم می آورد، کافی است.

9. مهاجرت از طریق پناهندگی

پناهندگی از جمله روش های مهاجرتی بسیار دشوار محسوب می شود. پس این روش را باید به عنوان آخرین انتخاب خود قرار دهید. البته باید گفت که پناهنده با مهاجر تفاوت دارد. مهاجر کسی است که به دنبال اقامت دائم در کشوری دیگر است اما پناهنده به دلیل ترس و آزار و اذیت از کشور خود فرار کرده است. دولت کانادا به چنین افرادی که امیدی به نجات در کشور خود ندارند، پناه می دهد و جامعه ی بین الملل نیز برای این اقدام احترام زیادی قائل می باشند.

امیدواریم که با خواندن این مقاله اطلاعات لازم را کسب نموده باشید.